"Град от пепел" от Касандра Клеър - книжно ревю

Тази книга определено ме разочарова. Очаквах нещо много по-добро след прекрасното начало на поредицата.

Здравейте, днес ще правя ревю на втората част от поредицата на Каси Клеър "Реликвите за смъртните" - "Град от пепел" Първо, преди да започна, искам да благодаря на издателството, което ги издава - издателство "Ибис".

Книгата беше незадоволяваща. През първите 200 страници все не можех да намеря интересна част. На моменти желанието ми да чета идваше, но само за малко. После то си отиваше и идваха скучните части.

Прекалено високата според мен оценка се дължи почти изцяло на последните 100 страници. Там наистина се заинтригувах от историята. И въпреки, че тя беше по-мистичната от пърата, тя не хвана чак така вниманието ми, затова звездите са с половин по-малко.

Клеъри Фрей просто иска животът й отново да бъде нормален. Тя с удоволствие би прекарвала повече време със своя най-добър приятел Саймън. Но ловците на сенки са на друго мнение – особено нейният новооткрит брат Джейс.

Бокалът все още не е намерен, а сега е открадната и втората реликва на смъртните – Мечът. И за да се усложнят още повече нещата, някой в Ню Йорк избива долноземци. Валънтайн ли е отговорен за убийствата, и ако е той – какво цели с това? 


Историята определено беше по-мистична и загадъчна от тази на предишната книга. Тя беше (според мен) добре измислена, но не чак толкова добре написана. И както пак казвам, чак в последните 100 страници всичко започва да се развива.

Книгата разказва за избити долноземци - феи, върколаци, вампири. Всички смятат, че те са без причина. Оказва се обаче, че убийствата хич не са такива, а си има точна цел, която убиецът преследва, в основата на която лежи Мечът - втората реликва на смъртните. А той е изчезнал...

Мога много да говоря за сюжета, но знам, че ако започна, няма никога да свърша и ще издам много неща на хората, които не са чели книгата. Затова ще спра дотук и ще обърна внимание на героите. Тук няма да пиша цели романи за тях, просто ще спомена някои, които са ми направили впечатление.

Първо, Саймън. Той е може би най-бързо развиващият се герой в цялата книга и може би в цялата поредица. Тези, които са чели книгата, знаят за какво говоря.

След това, Клеъри. Тя също претърпява голямо развитие в тези четиристотин страници. Осъзнава, че има специални сили, става гадже със Саймън...

И накрая, Джейс. Според мен тук Касандра беше перфектна в изграждането на героя "Джейс". В "Град от пепел" тя го показа в друга светлина - грижовен, състрадателен и... слаб. Това ми липсваше в образа на Джейс в първата книга, но тук авторката го постигна.

Не искам да става толкова дълъг пост, затова ще спра дотук. Като за финал желая да кажа, че това беше хубава книга, но някак си първата половина от нея не ме грабна. Въпреки това аз ви я препоръчвам, защото е лека, интересна и завладяваща, макар не от началото.

Това беше ревюто му на "Град от пепел". Помнете, че това е моето мнение и вашето може да е различно. Чувствайте се свободни да го оставите в коментарите, любопитен съм да видя какви са вашите мисли относно нея.

Товаа беше от мен за днес. Чао!

Коментари

Популярни публикации